Filmová recenze | Hobit: Neočekávaná cesta

Distribuce: Warner Bros Pictures
Země: USA a Nový Zéland
Délka: 169 minut
Žánr: Dobrodružný, fantasy
Premiéra: 13.prosince 2012
Premiéra v ČR: 14.prosince 2012
Oficiální obsah: Hobit“ sleduje cestu ústřední postavy Bilbo Pytlíka, který se ocitne na dobrodružné výpravě, jejímž cílem je znovu si nárokovat ztracené trpasličí království Erebor, o které hobity připravil drak Šmak. Díky čaroději Gandalfu Šedému se Bilbo ocitne ve společnosti třinácti trpaslíků v čele s legendárním bojovníkem Thorinem. Jejich cesta je zavede do divočiny, přes tajemné země, kde se to hemží zlobry a skřety, smrtelnými obřími pavouky a kouzelníky. Ačkoli cíl jejich cesty – Osamělá Hora - leží na východě, musí se nejprve dostat z jeskynního systému, kde se Bilbo ztratí a narazí na někoho, kdo mu navždy změní život... na Gluma. Tady, sám s Glumem, na břehu podzemního jezera, skromný Bilbo Pytlík objeví nejen hloubku lstivosti i odvahy, která překvapí i jeho samotného, ale také získá do svého vlastnictví Glumův prsten „miláška“, jenž skýtá nečekané a užitečné možnosti... Jednoduchý, zlatý prsten je spojen s osudem celé Středozemě takovým způsobem, jaký Bilbo nemůže ani tušit.

Tenhle film jsem bohužel viděla až nedávno, protože mě trailery zrovna moc nezaujaly. A když jsem měla naprostou krizi a netušila jaké fantasy si pustit, protože většinu už znám nazpaměť, vybrala jsem právě Hobita. Nejdřív jsem si říkala že to prostě bude horší kopie Pána prstenů ale mile mě to překvapilo. Kopie LoTR to sice trošku je, ale chápu že to spolu prostě souvisí a nějaká souvislost tam být musí. Film je naprosto skvěle natočený, hrozně mě zaujaly zajímavé scény ale i přesto je film naprosto jednoduchý a nemusíte u něj přemýšlet. Prostě skvělá oddechovka na večer.

Pokud jde o postavy ve filmu, naprosto jsem si zamilovala Kiliho a Thorina. Bilbo je obyčejný hobit žijící v tom jeho hrozně roztomilém kulička domečku a jen na zahrádce kouří dýmky a čte knihy. Jako já, jen bez dýmky ale s čajem. A pak se mu vrtne v hlavě z toho, jak má domeček plný trpaslíků a najednou šup a už se jede za dobrodružstvím! Jo, tak tohle bylo trošku rychlý. Ale když nad tím přemýšlím, jsem si s Bilbem dost podobná. Taky jsem klidná, ale kdyby mi pod nos přiletěla nabídka na dobrodružství a zpopelnění zdarma! taky bych to brala! Thorin se zdá na začátku nepříjemný, nemá Bilba moc rád ale na konci jsou to pak stejně přálelíčci. Kili je prostě zlatíčko. Blázen a roztomilej. Já mám fakt divnej vkus sakra...

Moji milovaní elfové jsou tam jen chvilku, což je velká škoda, v Hobitovi je popisují jako badass hajzlíky, co opustili Erebor ve válce se zlobry. Stejně je zbožňuju a mé srdce prahne po těch špičatých uších už od prvního přečtění LoTRa v 9ti letech. Elfové jsou boží snad naprosto všude. Nicméně jsem dost odbočila. Celé filmové obsazení se mi zdá naprosto perfektní, efekty, soundtracky a makeup je taky bez chyby, je vidět že do toho vložily tolik peněz, přesně $200-315 milionů. Což je neuvěřitelná suma. Ale s filmem jsem hrozně spokojená a vážně se těším až si najdu čas na zkouknutí druhého dílu.

Filmu dávám tedy samozřejmě plný počet hvězdiček!