čtvrtek 21. května 2015

Knižní recenze | Elita

Název: Elita
Autor: Kiera Cass
Série: Selekce (2.díl)
Žánr: Young Adult
Počet stran: 279
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013
Rok vydání v ČR: 2015
Oficiální anotace: Do Selekce stoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska? America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží.
RECENZE OBSAHUJE SPOILERY (JAKO VŽDY) 
America se (nečekaně) dostává ze Selekcí vybraných dívek mezi Elitu, 6 krásných dívek který spolu válčí o srdce  okouzlujícího prince Maxona. Ale netuší že jeho srdce už od začátku Selekce patří jen a pouze Americe. No, ale je to vlastně pravda? To jsem se v Elitě dočetla a Maxon není takový andílek jak vypadá! 


,,Nech mě si tě vybrat..''

Už od začátku čtení Selekce jsem byla jednoznačně ve skupině TEAM MAXON a Americu s Maxonem zbožňovala, ale v Elitě mě malé princátko neskutečně naštvalo a já chvílemi ( ale jen malými) zvažovala možnost jménem Aspen. Aspen mě překvapivě v Elitě štval mnohem méně než v Selekci, kde jsem ho vážně nemohla ani vystát. Maxon si tak trošku v polovině knihy flirtuje s Celestou, která je ztělesněním zla v šatech a poté i s Kriss, kterou zvažuje i jako náhradu za Americu, když ho nebude chtít. Chlapeček to má pěkně vymyšlený teda.


Elita mě narozdíl od Selekce neskutečně rozbrečela. Hlavně tedy když Marlee dostala několik ran holí spolu s praporčíkem, kterého milovala v průběhu soutěže. Když America při trestu Marlee křičela na Maxona, který ji vesele ignoroval, měla jsem sto chutí ho rozcupovat na kousíčky. A nejen já, i America sápající se po pódiu kde byl trest vykonáván. A po pár kapitolách ho opět miluji, protože se zjistí že Marlee i praporčík Nemohusivzpomenoutnajméno vlastně zůstali v paláci, pracují v kuchyních a vůbec se nestali Osmými, jak měli. A poté se mé oči změnily v Niagáry když America během útoku Jižanů že Maxona týrá jeho otec. A to jsem plakala neuvěřitelných 40 minut, protože prostě Maxon, chápete ne?  Kniha končí skvělým výstupem Americy ve Zprávách, kde chce zrušit kasty a Maxonův otec zuří a America je vykázána z paláce. Nene, America se nedá. Nebo, dá, ale Maxon ji nenechá. Manipulátor jeden.




Celá knížka je, stejně jako Selekce, naprosto čtivě napsaná a já ji přečetla za 3 hodiny celou. Už by mohli přeložit První, nemyslíte? Hehe, ne. Počkám si do září, budu hodná. Pokud to půjde, protože já tuhle sérii naprosto zbožňuju! Jak jinak než 5 hvězdiček, že ano. Ty jo, jsem hodně předvídatelná. Achjo.

                             
A jak se líbila Elita nebo Selekce vám? 
Team Aspen nebo Team Maxon? 

6 komentářů:

  1. Nemůžu se dočkat chvíle, kdy se mi dostane kniha do rukou!!!^^
    Jednoznačně tým Maxon!! ♡♥
    Četla jsem tedy zatím jenom první díl, ale Maxona mi nikdo nevezme!!^^
    Moc pěkná recenze :-)

    http://deathless-ginger-wight.blogspot.cz/?m=0

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím jen s tím, že kniha je čtivá, ale tím bych skončila :D Strašně mě štval trojúhelník America-Maxon-Apsen, kdy se America prostě celou knihu nemohla rozhodnout, chovala se jak nafrněná princeznička a celkově se hrozně změnila. Pro mě byla Elita velkým zklamáním, ale jsem ráda, že se aspoň někomu líbí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja stále neviem pochopiť prečo všetky baby tak neznášajú Aspena. V každej recenzii čítam aký je Maxon úžasný. Ja mu to akosi nežeriem a čakám kedy sa z neho vykľuje dáky hajzlík akým bol napr. Joffrey Baratheon.
    Nie som v nikoho tíme, pretože raz sa mi Maxonove správanie páči a raz nie. Aspen je podľa mňa fajn a nechápem tú nenávisť niektorých dievčat. Ako keby boli niektoré tak sprosté a pripomínajú mi Celeste občas za to čo píšu. Netvrdím, že všetky samozrejme ale niektoré mi prídu, že sú jednoducho hlúpe a žijú trošku v inom svete.

    OdpovědětVymazat
  4. Selekci jsem četla a na Elitu se těším =) sice to není nic tak extra, jak někdo tvrdí, ale rozhodně se jedná o příjemnou oddechovku =)
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Co se týká vzhledu knížky, tak ta vypadá moc dobře, ale zatím mě nikdo nepřesvědčil recenzí, abych si to přečetla... Ale tím nemyslím, že to je špatná kniha, já jsem jenom možná už moc stará na tyhle věci... :D

    Polární vlk

    OdpovědětVymazat
  6. Na ELITU se taaak moc těším! :) Strašně si ji chci přečíst po Selekci! :D

    OdpovědětVymazat