neděle 24. května 2015

Jak jsem navštívila Fillovu výstavu?

Zdravím,
dnes tu mám článek s naprosto jiným tématem, než jste u mě zvyklí a to z jednoho prostého důvodu, včera jsem navštívila výstavu Emila Filly v Peruci, a dnes bych vám ráda sdělila svůj názor a fotky.
Jakožto obyvatel Peruce, vím už delší dobu že se obrazy Filly vrátily po čtyřech letech zpět do své galerie v levém křídle našeho zámku (který je mimo provoz) a tak jsem se vydala na prohlídku slavných obrazů. Jenže hned po příchodu, mě zamrazilo v zádech a já odcházela velmi zklamaná. Proč? To se dozvíte o pár řádků níže..



Na výstavu jsem šla s babičkou a maminkou, která má Fillovy obrazy velmi ráda. Jenže jsme s sebou měly kočárek a mamka s ním samozřejmě neprošla úzkými dveřmi, takže se na obrazy, kvůli kterým přišla, ani nepodívala. Chtěly jsme se na výstavě vystřídat ale zavření výstavy 10 minut před pátou hodinou, nám to nedovolilo. Tak jsme tedy šly na výstavu jen já s babičkou a řekly si, že to mamce alespoň nafotíme. Fotit se smělo, jeden bod pro nás. Nicméně hned po příchodu, nás čekalo něco, co jsme ani jedna nečekaly. Paní ,,průvodkyně'' která prodávala i lístky, zřejmě moc smyslu pro humor nepobrala. Když jsme kupovaly lístky, označila mě za studenta a ne za dítě, i když je mi teprve 14, a dítě bych teoreticky ještě být měla. Lístek pro dospělého stál tedy 70 Kč a pro studenta 50 Kč. Babička jako vtip (znovu opakuji, vtip!) nadhodila, že jsem žákyně základní školy, tudíž nejsem student. A tady přichází moment, kdy paní prodavačka/ průvodkyně řekne ,,O tom spolu nebudeme vůbec diskutovat.'', podává nám naše vstupenky a bez jakéhokoliv uvedení, nás pošle směrem výstavy. Ale to není vůbec vše. Nejen, že průvodkyně, nebyla vůbec průvodkyně a nic nám k výstavě neřekla a nechápe hloupý vtip, je tu ještě něco, co se dozvíte na konci.
Ano, paní nám sice řekla že se máme ptát na cokoliv budeme chtít, jenže přiznejme si, na co se asi bude ptát laik? A protože ani já, ani babička jsme o obrazech ani Fillovi nic nevěděly, nenapadly nás ani správné otázky na které se zeptat. A tak jsme prošli výstavou, o které jsme vlastně nic nevěděly.
Přidávám fotku vstupenky, která by byla velmi hezká a jednoduchá, kdyby tam ovšem nebyla napsaná ta nevkusná cena! 
Hned v první místnosti výstavy, jsme vážně dostaly záchvaty smíchu. Vypadalo to, že tým, který fotky v této místnosti věšel, byl buď sakra vysoký, nebo naprosto hloupý. Fotky pana Filly, totiž visely neskutečně vysoko, téměř u stropu, a tak na nich nebylo ze země vůbec vidět. Fotek ve výšinách naštěstí nebylo tolik a tak jsme se dívaly jen na ty, co byly ve výši našich očí.

Fotky, které byly (překvapivě) nízko. 
Další místnost. Tam už byly vystaveny obrazy samotného Emila Filly. 3 obrovské obrazy plné barev, které ovšem nejsou slavné Fillovy kubistické obrazy, které tu před čtyřmi lety visely. A tak tedy obdivujeme alespoň ty jediné obrazy, které jsou originály. Protože celý zbytek, kromě obrazů českého Středohoří, jsou kopie na plakátovém papíře. A tak projdeme zbytek výstavy a smutné odcházíme domů. U dveří zjišťujeme, že paní už za námi zamkla, i když ještě zbývají 2 minuty do konce otevírací doby. Tak tedy odcházíme a u auta vidíme obrovskou skupinu turistů, možná tak 25 lidí. A co jiného by turisti dělali u nás na Peruci, než že se jdou podívat na výstavu. Ups, paní už ale za námi zavřela. A tak sledujeme skupinu turistů jak jdou ke galerii a koukají prosklenými dveřmi dovnitř. Po chvíli odchází do zámeckého parku a paní průvodkyně odchází s kabelčičkou přes rameno domů, bez vpuštění turistů kteří přijeli z bůhví jaké dálky, jen 5 minut po zavření. A tak  paní průvodkyně ztratila cca 1600Kč zisku, a autemodjíždí vesele domů. No řekněte, je tohle normální?
Originál obrazu ,,Cos Janíčku, cos porobil?''
Plakátová kopie

























obraz Českého Středohoří

2 komentáře: