čtvrtek 11. června 2015

Filmová recenze | Thor


Název: Thor
Originální název: Thor
Režisér: Kenneth Branagh
Scénář: Ashley Edward Miller, Don Payne a Zack Stentz
Distribuce: Paramout Pictures
Země: USA
Délka: 115 minut
Žánr: Akční, dobrodružný, fantasy
Premiéra: 6. května 2011
Oficiální obsah: Thorovu (Chris Hemsworth) otci, vládci bohů Odinovi (Anthony Hopkins), trvalo spoustu let, než ve své říši nastolil křehký mír. Jeho arogantní a domýšlivý syn ale dělá všechno proto, aby tuhle rovnováhu narušil. Když pohár trpělivosti jeho otce přeteče, Odin Thora exemplárně potrestá. Odebere mu jeho božské schopnosti a svrhne ho mezi obyčejné smrtelníky na planetu Zemi. Svržený a zavržený Thor lidmi zpočátku opovrhuje, postupně se mu ale začnou dostávat pod kůži, zejména sličná vědkyně Jane Foster (Natalie Portman). Thorovi ale není dopřáno užívat si pozemského klidu. Jeho bratr Loki (Tom Hiddleston) chce využít Thorova aktuálního oslabení a pošle na něj armádu všehoschopných pochopů, která v duchu přísloví „Když se kácí les, létají třísky", rozpoutá peklo na Zemi. Boží synek se bude muset rychle rozhodnout, jestli nechá lidi za sebe krvácet, nebo se vzchopí, zvedne kladivo a vyrazí na zteč. 
RECENZE OBSAHUJE SPOILERY, OSTATNĚ JAKO VŽDY.

Minulý týden jsem měla zas Marvel náladu a jak jsem tak snila o Lokim, napadlo mě zkouknout Thora, kde se o něm opravdu dost mluví (logicky, Magg). A tak jsem po 4 letech od vydání tohoto skvělého filmu ze studia Marvelu konečně koukla na jeho obsah. A můj pohled vypadal nějak takhle..
Nicméně jsem byla nadšená, Marvel už 3 roky patří do mého srdce a já naprosto zbožňuji jejich tvorbu. Ať už filmovou, komiksovou nebo jinou. Tenhle film vlastně pojednává o Thorovu ,,prvním velkém dobrodružství''. Jo, takhle trapně jsem to nazvala. Na začátku jsou s Lokim ještě hrozně cute bratříčci co se zbožňují a přejí tomu druhému trůn po jejich otci, Odinovi. Hehe, ale to se změní. U Marvelovských filmů se mi strašně často stává, že zatraceně nevím, jestli mám být na straně hrdinů nebo záporáku. A u Thora tomu není jinak. Na jedné straně na mě kouká naprosto božský a vtipný Loki a na druhé neuvěřitelně charismatický Thor. Tak jako, co si mám sakra vybrat?!
Ve filmu jde tedy Thor ,,vyjednávát'' s ledovými obry do Jotunheimu (píšu to dobře?) ale na začátku je Thorova postava naprosto namyšlená a hloupá, a tak rozproudí válku mezi Asgardem a Jotunheimem. A jeho otec Odin ho vykáže s Asgardu a pošle ho na zem, kde ho nalézá vědkyně Jane Fosterová, jeho budoucí láska. Zatímco se Thor snaží najít Mjölnir, neboli jeho sexy kladivo, Loki mu ukradne trůn a dozvídá se, že není Odinův syn ale syn 
Laufeye, vůdce ledových obrů z Jotunheimu a tak je na straně zla a snaží se zničit Asgard. Hodně zkráceně. 
                 
Já jsem hned ve stejný večer zkoukla i druhý díl Thora a jsem naprosto nad úžasem. Já prostě Marvel zbožňuju a na jejich filmy hodlám koukat ještě sakra dlouho! Nicméně se omlouvám za takový kratší článek, ale nemám poslední dobou vůbec čas na blog. Uzavírání známek, řešení mého odletu do Londýna a spousta školních povinností. Filmu dávám samozřejmě plný počet hvězdiček!
                                      

3 komentáře:

  1. Thor je naprosto TOP film!! Loki je naprosto dokonalej!!! :3

    OdpovědětVymazat
  2. No mne osobne už druhý Thor neprišiel tak skvelý. Pre mňa osobne čím novšia marvelovka tým aj horšia. Je to stále o tom istom a občas tie silené vtipy nie sú vôbec vtipné.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat