pondělí 30. března 2015

My book | TAG

Dnes je to naprosto odlišný článek a to jen díky tomu, že mě má úžasná kamarádka Kristýnka ,,zatagovala'' do tagu My book. Tímpádem mi nezbývá nic jiného, než odpovědět na tagové otázky zabývající se knihami! Jen chci jako menší informaci napsat, že tento blog nebude pouze o knihách ale celkově o mých milovaných ,,geek'' věcích, takže se tu objeví i herní recenze, filmové recenze a pokud by jste měli zájem, začnu psát další povídku, na kterou mám zálusk! Tak příjemné čtení!

                          



Elektronické knihy nebo běžné knihy?
Za mě jsou to oba druhy. Elektronické se hodí na cesty, když jsem líná tahat s sebou nějakou tlustou knihu jako Bouře Mečů. Ale je pravda, že naprosto miluji běžné knihy, nejlépe nějaké starší vydání, které krásně voní starým papírem a inkoustem. Což mým čichovým buňkám opravdu vyhovuje. Takže za mě přece jen běžná kniha!

Tvá oblíbená kniha?
Sakra, tak nějak jsem tuhle otázku čekala a budu na ni odpovídat vážně divně, ale já si prostě oblíbenou knihu nemohu vybrat jen jednu, mám jich strašně moc! Hledání Aljašky od skvělého J. Greena, celou sérii Harry Potter od mé milované J. K. Rowlingové nebo nově přidaný Zaklínač od A. Sapkowskiho. Achjo, já si vážně nemohu mezi těmito skvosty vybrat pouze jednu..

Kde a kdy si nejraději čteš?
Naprosto miluji čtení na veřejných místech jako jsou kavárny, studovny a podobně. Nicméně nejčastěji čtu na pohovce nebo v posteli s čajem či kávou doma, se sluchátky na uších do kterých mi hrají nádherné tóny hrajícího Ludwiga Beethovena. Většinou se ke čtení dostávám až před spaním, takže bohužel čtu vcelku pozdě.

Jaký je tvůj oblíbený spisovatel?
Achjo, zase se nemohu rozhodnout. Určitě bych do této části zařadila J. K. Rowlingovou a  J. R. R. Tolkiena, protože s jejich díly jsem vyrostla. Pak určitě i J. Green, jehož díla mám vážně moc ráda.

Jaká byla první kniha, kterou jsi přečetla?
Pokud se nepočítají klasické pohádky jako Fimfárum, Růženka, Sněhurka a celkově věci od Disney, tak již od dětství mě můj starší brácha vedl k fantasy, takže má první přečtená kniha byl Harry Potter a Kámen mudrců. Což je celkem vtipné, protože do teď jsem ho přečetla už nejmíň 10x. 

Dáváš přednost kupování knížek nebo vypůjčení z knihovny?
Já naprosto miluji ten pocit, když se mi hromadí knihy v pokoji, mohu si je kdykoliv přečíst znovu a nebát se že ji má zrovna někdo vypůjčenou a nebo si ji číst jak dlouho chci a nespěchat do termínu odevzdání. Takže za mě rozhodně kupování! I když se musím přiznat, že když kniha stojí nad 500 tak už taky běžím do knihovny, protože to má peněženka začíná plakat.

Co se ti na četbě tak líbí?
Ten pocit, když se ponořím do knihy, její slova přímo hltám a vše si představuji, ten příběh mě vtáhne do děje, do jiného života. Vlastně takhle prožiju ticíse životů všech postav z knih, místo jednoho svého.

Jakou knihu máš právě rozečtenou?
Momentálně čtu první část povídek Zaklínače a hned poté mám na nočním stolku frontu Padlých andělů a Dokonalého páru, takže mám opravdu co dělat. Všechny až na Dokonalý pár jsou z knihovny, takže musím spěchat s jejich čtením.

Jakou knižní postavou bys ráda byla?
Upřímně, žádnou. Většina z nich má nějak těžký život, hlavně v young adult knihách. Když už bych si měla vybrat, asi Margo z Paper Towns, ale jinak vážně nikdo.

Plánuješ sama něco napsat?
Psala jsem toho opravdu hodně na wattpad, kam jsem dopsala i jednu fan fiction. Nicméně ano, toužím po tom, napsat knihu. A momentálně píšu samozřejmě We found love between us tady na blogu.

Používáš záložky, nebo to co máš zrovna po ruce?
Miluju záložky! Když se kouknete ke mě do knihovny, uvidíte knihy, knihy, záložky, záložky, záložky, záložky a poté zase knihy. Záložky si tisknu vždy s motivem k dané knize a mám na to hroznou úchylku! Nicméně když se mi jedna zlomí, roztrhne a nebo namočí, mé city to nesou vážně špatně!

Podle čeho si vybíráš knihy?
Hlavně podle žánru, spisovatele a anotace. Podle obálky vlastně vůbec. I když se mi to asi dvakrát stalo. Někdy i podle recenze nějaké čtenářky, která si danou knihu hodně chválí. Ale i podle filmového zpracování.


Tohle je tedy celý tag, děkuju Týně za zatagování a dále tagnu asi všechny čtenářky a blogerky, které tento tag zaujal! :)
Užijte si zbytek dne zlatíčka..


1 komentář:

  1. Vůbec nemáš zač :-)
    Být Margo by asi nebylo špatné. Ve většině věcí s tebou souhlasím, až na tu obálku.
    To ti teda fakt závidim, i když si furt říkám, jakej jsem strašnej debil, že se řídím výběrem podle obálky, ale tak nějak se toho zlozvyku nemůžu zbavit :D

    OdpovědětVymazat